Low budget marketing

Vandaag heb ik wat tips voor jullie om low budget aan marketing te doen. Eerder kon je al lezen waarom het belangrijk is om social media te gebruiken en waarom je dubbele content moet vermijden. Naast de social media tools zijn er nog veel meer belangrijke weetjes om je blog, website of webwinkel beter te vinden op internet.

1. Domeinnaam:  Houd je domeinnaam simpel. Kies bijvoorbeeld de naam van je blog, website of webwinkel. Zo heb ik bijvoorbeeld gekozen voor HollandStyle en mijn domein heet www.hollandstyle.nl. Denk verder na of je domeinnaam goed te onthouden is, niet moeilijk te spellen is en de beschikbaarheid.

2. Logo: Als je een gepaste naam hebt bedacht en de domeinnaam is vast gelegd gaan we nadenken over het logo. Dit hoef je helemaal niet bij een bedrijf te doen. Je bespaart geld als je zelf creatief bent en om kan gaan met bijv. photoshop programma’s. Mocht nu niet goed zijn in ontwerpen, dan kun je via crowdsourcing tegenwoordig logo’s op maar laten maken/bestellen. Denk bij je logo na of het bij je blog, website of webwinkel past. Onthouden mensen mijn logo.

3. Bloggen en Twitter: Zoals ik in het artikel over Let’s get Social al aangaf kan je niet meer zonder de social media kanalen. Via tags en berichten kun je heel veel mensen bereiken en dus ook je doelgroep.

4. Netwerken: Zorg dat je in 1 minuut kan verdelen wie je bent en wat je doet. Altijd handig als je op een borrel bent of bij een event. Ohja ook handig, neem visite kaartjes mee. Deel ze gerust uit. Bied jezelf aan als gastspreker. Je komt waarschijnlijk op een grote website waarbij je meerdere keren wordt gepubliceerd en misschien wel op de homepage met naam en domein!

5. Startersbijeenkomsten: Ga ook naar startersbijeenkomsten. Je komt veel mensen tegen die wellicht wat voor je kunnen betekenen. Kunnen ze dat niet? Misschien jij wat voor hen? Verder kun je kennis delen, je laten inspireren.

6. Webinars: Een andere manier om een merk te bouwen is het periodiek organiseren van een zogeheten webinar, bij voorkeur in samenwerking met een toonaangevende speler in je branche. Dit kan een kenner zijn, een partner, een klant of een belangrijke werknemer. Je kan in een webinar goed uitleggen wie of wat je bent en doet. Men inspireren een online presentatie houden etc.

7. Content marketing: Publiceer artikelen waarin je laat merken dat je echt kennis hebt over de zaken waar jij je mee bezig houdt. Misschien wel een food blog, een website over verhuizen en een webwinkel voor baby spullen. Door te bloggen of juiste zakelijke informatie te vermelden kom je serieus over en met verstand van zaken. Heb jij je informatie van een andere website? Zet dan ook de bron erbij. Verwijzen naar de nieuwsbron laat je deskundigheid zien.

8. Crowdsourcing: Speel met je lezers en klanten. Laat ze meedenken. Loof een prijs uit voor het beste idee, het beste advies of mooiste ontwerp. Gebruik de kracht van de massa om je plannen of bedrijfsmodel te verbeteren. Crowdsourcing zal niet alleen je naamsbekendheid verhogen, ook je imago krijgt een boost!

Ik hoop dat je goed aan de slag kan met deze tips!

No Comments Yet.

What do you think?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge