Branding tips voor je bedrijf of blog

Hoe zet jij je bedrijf goed in de markt met branding?

In eerdere artikelen heb je kunnen lezen hoe je een bedrijf, in ons geval een blog of website start. Wat we kunnen doen met Social Media, planning en Do’s en Don’ts.

Vandaag gaan we kijken hoe we ons bedrijf goed op de markt kunnen zetten. De volgende stappen zijn heel belangrijk.

  • Duidelijke boodschap;

Zorg dat je met je bedrijf een duidelijke boodschap hebt. Een schilder heeft als boodschap om mooi schilder werk te leveren. Op Holland Style is de boodschap een informeren en shoppen. Mijn boodschap? Leuke nieuwtjes delen die ik leuk vind en die ik graag met de wereld deel. Maar ook met deze artikelen wil ik informeren over marketing, mijn kennis delen. Natuurlijk besef ik heel goed dat ik veel concurrenten hebt op dit gebied. Dat is natuurlijk ook zo voor een schilder, een kapsalon online of een verzekering.
Zorg dat je een duidelijke boodschap hebt en houd je er ook aan, wijk niet af. Dan wordt het een groot doolhof.

  • Kies een duidelijk thema en bepaal je visie;

Leg je visie vast. Dat kan van alles zijn; veel klanten willen hebben of veel omzet willen boeken. Misschien wil je wel een bedrijfspand of minimaal 100 orders in de maand? Dat zijn visies.  Als je een mooie maatschappelijke visie hebt, dan kan je gaan nadenken over het thema dat je in alle communicatie-uitingen kunt doorvoeren. Dit is erg belangrijk. Aan bijvoorbeeld de mooie rode kleur in je logo, gaan mensen je herkennen en onthouden.

  • Bevestigt de geloofwaardigheid van je bedrijf;

Vermeld op je site een naam, email adres een KVK nummer of BTW nummer. Dit geeft natuurlijk vertrouwen maar verhoogd ook je geloofwaardigheid. Heel belangrijk voor je branding. Wat nou als mensen je bedrijf niet geloven?

  • Speel in op het gevoel van je doelgroep;

Je wil natuurlijk veel bezoeken of klanten hebben. Je merk gaat groeien door je duidelijke boodschap en je komt geloofwaardig over. Nu moet je je doelgroep vast gaan houden. Hoe doe je dat? Luister naar hen wensen. Kan dit niet? Verdiep je dan in jouw doelgroep?

VOORBEELD:
In mijn google analytics zag ik dat er veel bezoek binnen is gekomen op zoekwoorden zoals trends. Trends van de zomer of de lente, trends op de catwalk. Mijn doelgroep is dus geïnteresseerd in de laatste trends. Ik probeer hier op in te spelen met kleding, maar ook met populaire recepten en fijne beauty artikelen. Ook lifestyle artikelen zoals; Wist je dat over stroopwafels? zijn artikelen die de aandacht trekken. Hiermee informeer ik dus mijn lezers.

  • Uiterlijk is een geheel;

Stel je hebt een mooi pand, (misschien niet als blogger, maar misschien wel kantoortje of kamertje?) dan is het belangrijk dat ook je thema terug komt in de inrichting van je pand. We gaan even terug naar de kleur rood. Dan is het leuk om je rode logo op een witte muur te hebben hangen en dat bijvoorbeeld je bureau stoelen rood zijn.  Pas je look and feel ook aan op je Social Media pagina’s. Gebruik overal dezelfde logo’s kleuren en eventuele afbeeldingen. Hanteer overal dezelfde schrijftaal en ga zo maar door.

 

Ik hoop dat ik je veel informatie heb kunnen geven over branding voor je bedrijf of blog.

Heel veel succes!

No Comments Yet.

What do you think?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge