Het maken van goede content op jouw blog

Geen enkel bedrijf kan meer zonder een blog. De meerwaarde van bloggen is enorm groot geworden. In een blog kun je veel content kwijt, informatie delen en zo ook beter gevonden worden. Maar wanneer kun je spreken van een goede blog?

Bloggen is nog zo makkelijk niet. Ben je al begonnen met bloggen? Dan kun je het stuk hieronder overslaan. Zo niet? Dan is dit stukje hieronder nuttige informatie.

Waar wil jij gaan bloggen? Is er ruimte voor om dit op je website te doen of is het beter als je dit op een nieuw blogaccount doet? Een van de populairste blogaccounts is WordPress. Dat is ook waar ik mee werk. Je kunt ook kiezen voor blogger of Joomla.ย  Denk goed na waar je dus je blogs kwijt wilt. Vul er een ruimte voor in en ga aan de slag!

Wat is een goede blogpost?

Een artikel dat niet te lang is
Misschien snap jezelf al dat een te lang artikel niet helemaal okรฉ is. Er kan ontzettend veel informatie in staan, maar wie lezen het artikel helemaal? Zorg voor duidelijke tussenkopjes en zorg dat de tekst kort en bondig blijft. Zorg dat je blog tussen de 300 tot max 500 woorden bevat. Een online tekst is namelijk heel anders dan een offline tekst.

Denk aan zoekmachines
Iedereen kan een blog beginnen en dit is dan ook massaal gedaan de afgelopen jaren. Houd er rekening mee dat jou blog ook boven de zoekresultaten uit moet stijgen. Zorg daarom dat je trefwoorden hebt waar jou blog op gevonden moet worden. En nu de kunst, zorg dat deze zoekwoorden zo 4% van je tekst bevatten. Zie de zoekmachines als een grote scan. Stel, iemand zoekt op jouw zoekwoord, scant google enorm veel websites. Als dit woord goed te vinden is in je tekst, zit je erbij. Laat je zoekwoord terug komen in je titel, in je platte tekst, maar ook in de koppen en in je omschrijving. Ook het woord in een tag en categorie is belangrijk.

Schrijf geen onzin
Zorg dat je niet iets in het wilde weg schrijft. Een tekst staat nu eenmaal voor altijd online. Een tijdloze tekst is dus ook erg handig. Zorg dat de tekst de moeite waard is om te lezen. Zorg dat je zo informatief bent, dat je bezoekers denken; als ik nog iets moet weten dan keer ik hier terug. Je bent geen offline media maar een online blog. Val ook niet in herhaling. Dat kan heel irritant lezen.

 

Samenvatting:
Zorg voor een duidelijke, niet te lange tekst. Denk aan kwaliteit van je blog. Laat het zoekwoord tot 4% terug komen in je tekst door het te noemen in je tittel, koppen, tags en categorie. Overspoeld de tekst niet helemaal met je zoekwoord. Schrijf tijdloze tekst. Het zal altijd online blijven staan.ย  Je bent geen krant maar een online media. Maak je tekst zo informatief dat je bezoekers graag terugkeren als ze nog meer vragen hebben.

 

Lees de stukken hierboven goed door!
Ik weet zeker dat je met deze tips een heel eind kan komen.

No Comments Yet.

What do you think?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge