SEO tips : deel 2 heading tags & urls

SEO is nodig voor een hoge rang in de Google zoekresultaten.

In deel 1 heb ik je uitleg gegeven van optimaliseren van de title tag en de meta description. We gaan vandaag een stapje verder. Want naast de SEO tags en description is het ook belangrijk om het artikel in orde te hebben.

 

Heading tags: Koppen en tussenkoppen gebruiken in de opmaak

Werken met koppen en tussenkoppen  is heel prettig lezen voor bezoekers. Als zij op je website of artikel komen scannen zij als eerst je artikel voordat ze gaan lezen. Wat valt dan op? Tittels en koppen. Je kunt werken met verschillende grote van de kopen H1,H2 en H3. Deze zie je hieronder:

<h1>Heading 1</h1>

<h2>Heading 2</h2>

<h3>Heading 3 </h3>

 

seo-expertZoekmachines vinden deze koppen ook erg fijn. Zo kan de zoekmachine nog beter scannen waar je website of artikel over gaat. Dus prettig voor je bezoekers en prettig voor de zoekmachine. Zorg dat er altijd belangrijke tekst staat in de koppen. Dus denk hierbij weer aan de keywords!

De H1, H2 en H3 noemen we heading tags. Als je je koppen voorziet van een van deze drie tags kan Google vaststellen hoe belangrijk de tekst is. Begin bovenaan in je artikel altijd met kop H1. Dit is de meest belangrijke. Verder in je artikel kun je halverweg H2 gebruiken en op het einde H3.

Ook hier moet je ervoor zorgen dat je in de koppen begint met je belangrijke zoekwoord, het keyword. Zoals ik in deel 1 heb uitgelegd hecht Google hier veel meer waarde aan.

Nog een tip!


Zoals je kunt zien gebruik ik in dit artikel ook vetgedrukte tekst, oftewel bold. Ook hier is een SEO reden voor. Als je tekst een goede opmaak heeft, duidelijk is en leesbaar, hecht hier Google natuurlijk weer waarde aan maar ook je bezoekers. Het leest prettig en Google probeert veel te scannen. Uitschieters zijn dus de heading tags en de vetgedrukte teksten.

 

Zoekmachine vriendelijke urls

Naast de title tag, meta description, heading tags en opmaak, is het ook belangrijk dat je een url hebt die zoekmachine vriendelijk is! Wat bedoelen we daarmee? Zorg dat je keyword ook terug komt in je url.

Dus niet: http://www.hollandstyle.nl/?p=18472

Maar wel: http://www.hollandstyle.nl/seo-heading-tags/

Zoals je ziet in de laatste url, komt het zoekwoord terug. Ga aan de slag met de volgende stappen. Succes. Vragen? Stel ze hieronder.

 

 

Foto: advancedwebranking

No Comments Yet.

What do you think?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge