Slimme trucs om gezond te eten

Gezond eten, wie let er tegenwoordig niet op. Maar gezond eten is niet altijd lekker. Natuurlijk grijp je liever naar een pot chocolade pasta dan naar het potje appelstroop. Hier een aantal simpele trucs om gezonder te eten.

Het hoeft niet ingewikkeld te zijn. Er zijn gewoon wat simpele dingen die je kunt laten om al stappen te maken.

  1. Vervang je boter voor olijfolie. Natuurlijk moet je ook niet teveel olijfolie eten, maar het is beter dan boter. Olie bevat namelijk minder verzadigd vet.
  2. In plaats van gewone pasta, neem de volkoren pasta. Op deze manier krijg je veel meer vezels binnen. Dit geldt ook voor wit brood, vervang deze voor volkoren brood net als beschuit en crackers.
  3. Gebruik jij pesto om een dip of je broodje op smaak te brengen? Vervang deze door verse basilicum. Op deze manier heb je welde typische Italiaanse smaak, maar niet de calorieën.
  4. Laat dat witte broodje met hagelslag weg en vervang deze door bijvoorbeeld een bruin broodje met huttenkäse en wat rauwkost. Het is wat gezonder, maar het bevat meer vezels waardoor je veel sneller een verzadigd gevoel krijgt.
  5. Kant-en-klaar dressing bevat vaak toegevoegde suiker. Kies daarom liever voor een azijn of een olijfolie voor over je salade.
  6. Drink liever geen fruitsappen maar kies gewoon een stuk fruit. Ook hier krijg je veel meer vezels van binnen en geen toegevoegde suikers die vaak in sapjes zitten. Ook haal je uit een stuk fruit veel meer vitamine.
  7. Probeer je pastasaus lekker zelf te maken, dat scheelt al erg veel suikers in je eten. Voeg er lekker veel groenten aan toe zoals wortel, courgette, paprika, champignons, ui of aubergine.

Hopelijk hebben we je kunnen inspireren om deze kleine aanpassingen in je voeding te maken.

No Comments Yet.

What do you think?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge