Zalando lanceert Zalon: online styling voor mannen en vrouwen

12 oktober lanceerde Zalando officieel zijn eigen online styling service onder de naam Zalon. Gratis persoonlijke styling voor zowel mannen áls vrouwen. Hiermee heeft Zalando, Europa’s grootste modeplatform, een primeur in Nederland.

Zalon werd in mei 2015 opgezet om Zalando’s enorme merkenkeuze te kunnen combineren met de expertise van modestylisten. Deze stylisten hebben sindsdien met veel succes duizenden klanten in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk gestyled, en vanaf vandaag dus ook in Nederland. Zalon onderscheidt zich van vergelijkbare services door een enorm aanbod aan merken; de stylisten hebben keuze uit ruim 1500 labels. Bijkomend voordeel is dat Zalon meelift op de logistiek achter moederconcern Zalando. Dit betekent altijd gratis verzending en terugsturen, 100 dagen retourrecht en een goed bereikbare klantenservice.

   

De Zalon-stylisten werken zelfstandig en zijn afkomstig uit alle hoeken van de mode-wereld: denk hierbij aan fashion design, retail of freelance consultancy. Zo garandeert Zalon dat zij voor elk type klant de juiste stylist klaar heeft staan.

Zo gaat het in z’n werk: de Zalon-klant wordt op basis van zijn stijl- en smaakvoorkeuren gematcht aan een professionele stylist. De klant kan deze met behulp van een aantal ‘hot or not’ opties aangeven in een online‘styleprofiel’. Daarna wordt er een telefoongesprek ingepland waarin de stylist samen met de klant zijn of haar wensen doorspreekt. Eventueel kan er ook zónder telefoontje een box besteld worden. De styling wordt in dat geval puur op basis van het styleprofiel gedaan.

De stylist stelt in de webshop van Zalando één of twee outfits samen. De klant krijgt deze een paar dagen later mooi verpakt thuisgestuurd. Daarbij geeft de stylist nog een paar persoonlijke stylingtips mee. Het eindresultaat blijft altijd een verrassing. Losse items kunnen gratis worden geretourneerd als een klant onverhoopt toch niet tevreden is. De stylist blijft in contact met de klant, ook nádat de bestelling is thuisbezorgd. Dit is handig; bijvoorbeeld wanneer een klant een item in een andere maat of kleur wil nabestellen.

Zalon maakt online winkelen makkelijk én persoonlijk. “De keuzevrijheid van Zalando, met de persoonlijke touch van een echte modespecialist. Dat is voor mij Zalon.” Aldus, Ivo Scherkamp, Managing Director Zalon.

zalon

Over Zalon

Zalon by Zalando biedt gratis tailored stijladvies aan klanten die zich willen laten stylen door een echte expert. De klant selecteert zelf een zogenaamde ‘stylist’ die met zijn of haar fashion wensen aan de slag mag gaan. De stylist en de klant kunnen ervoor kiezen om met elkaar te bellen zodat ze op persoonlijke wijze samen de samenstelling van de outfit(s) kunnen doorspreken. De stylist heeft keuze uit ruim 1500 premium- en lifestyle merken om, afhankelijk van de voorkeur, gelegenheid en budget van de klant, unieke looks samen te stellen. De klant mag de outfit(s) zelf thuis uitproberen en hoeft niets te betalen voor de verzending of voor de retour. Kleding mag binnen 100 dagen worden teruggestuurd. Zalon zag het levenslicht in mei 2015.

www.zalando.nl

No Comments Yet.

What do you think?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge